Tags:

Artikels

AI en Deep learning in België. Geen toekomstmuziek maar realiteit.

Artificiële intelligentie en deep learning zijn termen die we tegenwoordig overal voorbij zien komen. Maar voor veel bedrijven lijkt de toepassing binnen hun organisatie nog op een science fiction scenario. Toch is de realiteit vandaag heel anders. AI en deep learning zijn namelijk nu beschikbaar en bieden momenteel al enorme toegevoegde waarde voor diverse steden, gemeenten en organisaties in België.


Wat kunnen AI en Deep learning concreet betekenen voor uw organisatie?

Dit kan gaan van oplossingen om productie-of communicatieprocessen te automatiseren alsook burgers beter te beschermen, gevaren te voorspellen of zelfs een crisis te voorkomen. AI biedt namelijk oplossingen die zonder de voorgaande technieken simpelweg ondenkbaar waren.

De mogelijkheden binnen artificiële intelligentie en deep learning zijn oneindig. Zo kan er gebruik worden gemaakt van bestaande deep learning modellen. Daarnaast is het mogelijk om nieuwe modellen te creëren om een unieke oplossing te bieden voor uw specifieke uitdagingen.

Smart City toepassingen

Bijvoorbeeld voertuig- en kentekenherkenning: in combinatie met machine learning, kan men real-time analyses opmaken ifv voertuigen die een stad binnen rijden. In crisissituaties cruciaal als informatiebron en ook in het dagelijkse leven zeer bruikbaar om relevante statistieken te genereren over bijvoorbeeld verkeersstromen van en naar een stad of gemeente.

People intelligence toepassingen

Camerastreams binnen een stad worden op een continue manier gestreamd en geanalyseerd om zo in real-time afwijkend gedrag van mensen te ontdekken. Door zodoende de nodige alarmen te genereren kan er gezorgd worden voor efficiëntere inzet van mensen en is er de mogelijkheid om preventief in te grijpen waar nodig. De slimme systemen zijn ook zelflerend en verbeteren continu door de tijd heen. Zo kan je bestaande camerasystemen ook maximaal terug inzetten.

Automation

Ooit reeds nagedacht hoe AI en deeplearning bepaalde taken kan automatiseren voor u en uw bedrijf? En dit dan ook nog eens sneller en efficiënter uitgevoerd door robots dan door mensenhanden? Robots leren namelijk net door AI en deep learning juist als mensen zichzelf bij te stellen om zo beter te functioneren. Een machine wordt dus door de tijd heen meer waard in plaats van minder.

Moeten we nu naar Silicon Valley?

Eigenlijk niet, u hoeft namelijk niet ver te zoeken om een specialist op het gebied van AI en deep learning te vinden. De in Gent gevestigde onderneming Robovision is gespecialiseerd in AI en deep learning technologie. Daarbij hebben ze al diverse steden, gemeenten en andere organisaties mogen helpen in o.a. België en Nederland. De samenwerking tussen Securitas en Robovision maakt het voor onze klanten mogelijk om gebruik te maken van deze slimme oplossingen.

Bent u benieuwd wat AI en deep learning voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Download hier alvast de presentatie die onze partner Robovision gaf tijdens het Securitas Digital Business 4.0 event: 

25-03-2020 - Robovision

Artikels

Onzekere tijden …
... ook voor je digitale veiligheid

Je fysieke veiligheid is het allerbelangrijkste, maar vergeet je digitale veiligheid niet.

In deze bijzondere tijden heeft de regering bijzondere maatregelen genomen om onze gezondheid maximaal te garanderen. Andere bedrijven moeten maximaal inzetten op thuiswerken. Op dit moment krijgen we het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven en maximaal fysiek contact te vermijden buiten het gezin. Met als gevolg dat iedereen vanuit thuis enkel nog digitaal werkt, communiceert of online bestelt. Dit is een goede zaak voor je fysieke veiligheid, maar daarom nog niet voor je digitale veiligheid.


Veel meer digitale communicatie

Sinds het begin van deze crisis merken we een enorme stijging aan digitale communicatie, we worden overrompeld door e-mails met praktische en technische informatie en tips over hoe je kan telewerken, sociale media posts met gezondheidstips, blogs met informatie  over de actuele overheidsmaatregelen, … Deze informatie wordt massaal gelezen want in deze onzekere tijden hebben we extra nood aan informatie en antwoorden. Spijtig genoeg beseffen we niet altijd dat deze digitale communicaties ook gebruikt kunnen worden voor malafide doeleinden.
 

We hebben alvast een aantal echte voorbeelden verzameld hoe er ook in België al malafide communicaties gebruikt worden:

  • sociale media berichten die financiële steun beloven, welke een link bevatten om maskers te kopen, … maar eigenlijk een virus installeren op je mobiel toestel.
  • emails met gezondheidstips waarbij de bijlage een virus bevat. Dit virus probeert dan bankgegevens te stelen, of kan je toetsenbord volgen om je paswoorden te achterhalen.
  • afbeeldingen van virus vuurhaarden waarbij gevraagd wordt om een app te installeren om up-to-date te blijven, waarbij dit dan je computer infecteert. Soms moet je zelfs niet downloaden maar gewoon op de map klikken is voldoende om toegang te krijgen tot je computer
  • phishing mails : emails die lijken alsof ze van je vertrouwde leverancier komen, maar die vragen om extra informatie of handelingen (die ze vroeger niet deden, maar nu onder het mom van corona-maatregelen wel vragen). Voorbeelden zijn :
    • SMS berichten met de identiteit van de post- of telecombedrijven met de melding dat ze je iets gewonnen hebt of dat je gratis een bijkomende dienst kan gebruiken
    • Betalingsaanvragen voor een levering van een pakje
    • Extra persoonsgegevens of bankgegevens alvorens je informatie of een levering krijgt


Op zoek naar antwoorden

Onzekerheid zorgt dat we op zoek gaan naar allerhande antwoorden. Dat is heel normaal. En berichten die inspelen op ons gevoel van solidariteit willen we ook heel graag delen. Dat is hartverwarmend. We moeten echter wel beseffen dat niet elke communicatie onschuldig is. Let dus op welke berichten je reageert. Als je iets gevraagd wordt dat niet normaal is of door iemand die je niet zelf kent, wees dan extra voorzichtig.

We krijgen veel vragen van onze klanten maar ook van vrienden en kennissen over hoe ze zich digitaal het best beveiligen. Dit is niet alleen belangrijk voor particulieren maar ook voor bedrijven. Daarom zullen we jullie via deze weg blijven informeren hoe we ons allemaal digitaal het best kunnen beschermen.

Blijf veilig. En veel digitale groeten,

het Securitas ICT Solutions team

20-03-2020 - Securitas

Events

Securitas Digital Business 4.0

Op donderdag 12 maart vanaf 9.00 uur bent u van harte uitgenodigd op Securitas Digital Business 4.0, dé ICT-inspiratiedag voor de publieke sector waar de nieuwste trends en ontwikkelingen in digitalisering aan bod komen.

Waarom mag u deze dag niet missen?

We zitten momenteel in een volgende golf van technologische innovaties en applicaties met gevolgen op macro-economisch en sociaal-maatschappelijk vlak. Belgische publieke organisaties en bedrijven hebben daarbij een cruciale rol omwille van hun uitgebreide bevoegdheden en de impact op het dagelijks leven, zowel privé als professioneel. Daarom gaan we u op 12 maart

  • een inspirerende inkijk geven in de allernieuwste technologische en ICT trends;
  • tonen hoe andere publieke organisaties deze uitdaging aanpakken en
    hun ROI verhogen;
  • in contact brengen met een 500-tal peers uit uw sector waar u ervaringen mee kunt delen;

Daarnaast is er de unieke entertainende DNA-show van "De Slimste Mens Ter Wereld"-winnaar Lieven Scheire over evoluties binnen de menselijke genetica.

Bekijk hier alvast het programma en schrijf u snel gratis in!

12-03-2020 - Securitas

Events

Dell Technologies World 2020 - 4-7 mei 2020

Sluit u aan bij meer dan 15.000 innovators & experts op de Dell Technologies World 2020 conferentie. Deel er kennis en best practices die u voorbereiden op de uitdagingen en kansen van het komende datadecennium. Dell Technologies World is uw one-stop-shop om te leren. Dit en nog veel meer kunt u verwachten op Dell Technologies World:

  • Praktische labs
  • Meer dan 500 breakout-sessies
  • Meet the experts bar
  • Gratis certificeringen

Come for the technology. Stay for the fun.
4-7 Mei 2020 The Venetian, Las Vegas

Meer informatie of Registreer nu

11-03-2020 - Dell Technologies

Events

Infosecurity.be, Data & Cloud Expo 2020 - 18 & 19 maart 2020

Wilt u alles weten over de laatste digitale ontwikkelingen, innovaties en trends in ICT?
Breng dan een bezoek aan Infosecurity.be, Data & Cloud Expo op 18 & 19 maart 2020!


Securitas en Arcadiz zijn ook aanwezig tijdens het event, registreer voor gratis toegang.
Locatie: Brussels Expo
 

11-03-2020 - Securitas

Events

2Grips Workshop: XLA’s in de praktijk - 11 & 15 mei 2020

2Grips organiseert regelmatig compacte, interactieve en praktische (IT) Service Management workshops op verschillende locaties in België en Nederland voor iedereen die wil deelnemen. Deze ITSM-workshops hebben betrekking op actuele onderwerpen, veelvoorkomende knelpunten en veelgestelde vragen. Het doel is om ideeën te genereren, te zorgen voor takeaways en quick wins voor de deelnemers om waar mogelijk te gebruiken binnen uw bedrijf of organisatie. De workshops worden geleid door één van onze senior ITSM-specialisten met jarenlange praktijkervaring op dit gebied.

Workshop: XLA’s in de praktijk

Steeds meer bedrijven erkennen de voordelen van het managen van de klantervaring: hogere inkomsten, lagere kosten en een sterkere loyaliteit van medewerkers en klanten. Ook op het gebied van Service Management verschuift de focus van SLA’s naar meer op klanttevredenheid gerichte doelstellingen. Onze IT-organisaties worden geconfronteerd met de vraag hoe relevant hun huidige SLA-metingen zijn voor het verbeteren van de customer satisfaction en service experience. Centraal binnen dit thema zijn XLA’s, wat staat voor Xperience Level Agreements. Hoewel de term wellicht bekend in de oren klinkt, roept het concept van XLA veel vragen op.

Maar wat is een XLA? Wat is het verschil met een SLA? Hoe maak je een XLA en hoe meten we dit?

In deze praktijkgerichte workshop delen we met u onze kennis en ervaring. Na een duidelijke definiëring van het concept XLA, bekijken we een mogelijk stappenplan voor het opstellen van XLA’s. Aan de hand van praktische voorbeelden zetten we u op weg naar het werken met XLA’s.

We delen onze bevindingen en geven tips, maar omdat we van interactie houden, bespreken we ook graag uw uitdagingen en oplossingen.

Wat kunt u verwachten van de workshops:

  • 2 uur sparren met experten en collega’s
  • Over actuele ITSM-thema’s
  • Praktisch en interactief
  • Met focus op uw organisatie en uw vragen
  • Volledig gratis

Voor wie is deze workshop bestemd?

Voor iedereen die bezig is of wil beginnen met implementeren van Xperience Level Agreements.

Kom mee doen of stuur iemand van uw team naar onze Service Management Workshops.

Deze workshops zijn gratis, compact (max. 2 uur) en makkelijk bereikbaar. Kom sparren met experten en collega’s in diverse Service Management workshops. Deelnemers worden aangemoedigd om hun eigen problematiek ter discussie te stellen.

Waar en wanneer

11 mei 2020 – Igluu Eindhoven, Nederland

15 mei 2020 – Officenter Vilvoorde, België

 De sessies gaan telkens door van 10 tot 12u.

11-03-2020 - 2Grips

Events

2Grips Workshop: Shi(f)t Happens - 24 & 26 maart 2020

2Grips organiseert regelmatig compacte, interactieve en praktische (IT) Service Management workshops op verschillende locaties in België en Nederland voor iedereen die wil deelnemen.Deze ITSM-workshops hebben betrekking op actuele onderwerpen, veelvoorkomende knelpunten en veelgestelde vragen. Het doel is om ideeën te genereren, te zorgen voor takeaways en quick wins voor de deelnemers om waar mogelijk te gebruiken binnen uw bedrijf of organisatie. De workshops worden geleid door één van onze senior ITSM-specialisten met jarenlange praktijkervaring op dit gebied.

Workshop: Shi(f)t Happens

Shift left is een zeer actueel onderwerp in Service Management, vooral voor de servicedesk waar kostenreductie en klanttevredenheid hoog op de agenda staan. Door eindgebruikers/klanten toegang te geven tot oplossingen en hen te leiden naar bronnen waar zij zelf in staat zijn om in hun eigen tijd en naar behoefte de antwoorden op hun vragen te vinden, kunnen de administratieve werklast en de kosten aanzienlijk worden verminderd. Gedaan met het steeds opnieuw beantwoorden van dezelfde vragen of het afwikkelen van eenvoudige verrichtingen die klanten zelf kunnen afhandelen.

In deze workshop hebben we het over knowledge management, automation, self-service en chatbots. Omdat shift left een verandering van mensen, processen en technologie vereist, bespreken we mogelijke valkuilen en belangrijke succesfactoren. Omdat we van interactie houden, bent u natuurlijk van harte welkom om uw eigen kwesties mee te brengen.

Wat kunt u verwachten van de workshop:

  • 2 uur sparren met experten en collega’s
  • Over actuele ITSM-thema’s
  • Praktisch en interactief
  • Met focus op uw organisatie en uw vragen
  • Volledig gratis

Voor wie is deze workshop bestemd?

Als u het concept “shift links” binnen Service Management, en in het bijzonder voor de IT-servicedesk, wilt uitdiepen en in de praktijk wilt leren kennen, dan is deze workshop voor u de juiste keuze.

Voor deze workshop heeft u de keuze uit twee locaties: Officenter Vilvoorde of Igluu Eindhoven. 

Kom mee doen of stuur iemand van uw team naar onze Service Management Workshops.

Deze workshops zijn gratis, compact (max. 2 uur) en makkelijk bereikbaar. Kom sparren met experten en collega’s in diverse Service Management workshops. Deelnemers worden aangemoedigd om hun eigen problematiek ter discussie te stellen.

Waar en wanneer

24 maart 2020 – Officenter Vilvoorde, België

26 maart 2020 – Igluu Eindhoven, Nederland

De sessies gaan telkens door van 10 tot 12u.

11-03-2020 - 2Grips

Events

MUNICIPALIA 2020 - 14 - 15 februari 2020

Securitas neemt dit jaar opnieuw deel aan het "Salon des Mandataires" in Wex – Marche-en-Famenne op 14 & 15 februari 2020

Kom de nieuwste ontwikkelingen op gebied van technologie in veiligheid ontdekken!

Onze specialisten staan klaar om al uw vragen te beantwoorden! 

Voor meer informatie, ga naar: www.municipalia.be

13-02-2020 - Securitas

Ontvang updates over ICT in publieke organisaties

Regelmatig landt deze Securitas update in uw mailbox. Met gegarandeerd relevante informatie!

Uitschrijven kan uiteraard op elk moment

En volg ons op:

Door verder te surfen op deze website van Securitas NV, gaat u akkoord met onze cookie-policy. Meer informatie vind u in onzePrivacy Statement